Šablona „Max 5 ingrediencí“ už i v češtině

V posledních týdnech se vzhledem k výjimečné situaci ve státě postavila k plotně řada klientů, která běžně v uspěchané době nemá na vaření čas. Proto jsme pro ně připravili recepty vyvážené a snadné na přípravu, které se jim budou hodit i v běžném (zrychleném) režimu.

Jednoduše připravitelné jídlo složené pouze z minimálního počtu ingrediencí se ukazuje být velkou pomůckou, zejména u lidí s minimálními kuchařskými dovednostmi a omezenými časovými možnostmi. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli v aplikaci Planeat vytvořit šablonu pod názvem „Max 5 ingrediencí“.

Šablona je tvořena jednoduchými recepty obsahujícími maximálně 5 potravin, kdy každý z receptů splňuje požadavek jednoduchosti přípravy a praktičnosti použití zároveň. Stravovací režim je optimalizován v rozsahu 900 – 3 000 kcal.

Principy šablony

N

jednoduše připravitelné pokrmy z maximálně 5-ti ingrediencí

N

maso s nižším obsahem tuku

N

vysoký podíl zeleniny ve stravě

N

ovoce s nižším až středním GI

N

zastoupení ryb ve stravovacím režimu (losos, pstruh, sardinky a další)

N

celozrnné výrobky

N

neslazené nápoje

N

potraviny s nízkým GI

N

kvalitní oleje a ořechy s vyšším obsahem MUFA, PUFA

„Moji klienti jsou často velmi vytížení top manažeři, kteří mají problém najít si čas na přípravu jídel. Stravování venku však jejich zdraví a tělu příliš neprospívá, a proto mě vyhledají. Takovým klientům připravuji jídelníček s jednoduchými recepty – tak je změna životosprávy pro ně mnohem lehčí. Po čase se pro ně stává rutinou si připravit jídlo doma. Často je dokonce vaření začne i bavit :)“

Mgr. Michal Páleník

Příklady receptů

Snídaně: Avokádová pomazánka (příprava 5 minut)
Avokádo rozmačkejte vidličkou, přidejte kapku oleje, citrónovou šťávu, stroužek česneku a himalájskou sůl. Podávejte s pečivem.

Ingredience:

avokádo
stroužek česneku
olivový olej
krajíc chleba – celozrnný pšeničný (ideálně kváskový)
citronová šťáva

Oběd: Bageta (příprava 7 minut)
Plněná bageta je skvělou svačinou či snídaní na cesty i do kanceláře.

Ingredience:

celozrnná bageta
krůtí šunka
živočišné máslo
sýr eidam
zelenina – listová, rajčata, bylinky, ředkvičky

Večeře: Špenátová omeleta s hermelínem (příprava 15 minut)
Vajíčka rozmixujte se solí, pepřem, chilli a česnekem. Špenát opláchněte a spařte pod horkou vodou. Vajíčka nalijte na rozpálenou pánev a upečte z jedné strany, potom posypte spařenými listy špenátu a nakrájenými plátky hermelínu. Vložte do trouby, aby se to upeklo i z vrchní strany. Konzumujte s pečivem.

Ingredience:

vejce
špenát
hermelín
chléb celozrnný pšeničný (ideálně kváskový)

Šablonu v aplikaci Planeat zpřístupňujeme ve všech třech dostupných verzích Medical i Lifestyle.

Věříme, že vám tato šablona pomůže při efektivním nastavení stravovacího režimu vašeho klienta nebo pacienta!