Nová šablona v Planeat: “Kuchařka rychle a zdravě”

Planeat ve spolupráci s Milošem Raislerem, poradcem v oblasti výživy, představuje novou šablonu receptů – Kuchařka rychle a zdravě. Čeká vás kolem 270 nových rychlých a jednoduchých českých receptů a jejich různých variací.

Ing. Miloš Raisler působí na Kladně a v Praze, má vlastní Poradnu pro výživu a životní styl. V jeho životě mají dlouhodobě pevné místo různé sportovní aktivity, přednost však dává cyklistice. Ve své praxi čerpá z bohatých a dlouhodobých zkušeností z práce s lidmi. Za největší úspěch své práce považuje moment, kdy se jeho klient stane výživovým poradcem „Sám sobě“.

Miloš ke své šabloně dodává:

“Recepty v této kuchařce vycházejí z mé vlastní poradenské praxe, jsou ověřeny klienty, kteří je považují za velmi životaschopné v praktickém denním životě. Ocenili je jak manažeři, tak pracovnice dělnických profesí ve vícesměnném provozu a všichni, kteří nemají času nazbyt a přitom si chtějí udržet zdravý jídelníček, dobrou kondici a optimální tělesnou váhu. To se jim i díky této kuchařce v mé poradně podařilo a já jsem rád, že mám možnost tuto šablonu dát k dispozici dalším uživatelům.”

Kuchařka disponuje recepty optimalizovanými pro denní energetický příjem v rozsahu (4 000 –15 000) kJ. Tento příjem je rozložen do 5 chodů jídel během dne.
Trojpoměr rozložení makronutrientů ve stravě koresponduje s principy zdravé stravy a pro organismus přijatelné redukce tělesné hmotnosti, nejedná se tedy o typ nějaké rychlé diety jako např. nízkosacharidové, resp. keto diety.

Recepty v šabloně “Kuchařka rychle a zdravě” obsahují hlavně:

K

recepty umožňující většinou časově nenáročnou přípravu a následnou konzumaci i mimo domov

K

v našem regionu běžně dostupné suroviny s minimem konzervantů a přidaných sladidel

K

bílé maso a ryby

K

možnosti zařadit i lehká bezmasá jídla

K

jídla s potřebným obsahem vlákniny

K

pitnou vodu jako standardní nápoj

K

mléčné výrobky procesované kvašením

K

orientaci na pečivo a chleby žitné či celozrnné

K

obiloviny s nižším obsahem lepku jako oves, špalda, žito, rýže

K

pseudocereálie jako pohanka, jáhly, quinoa apod.

K

pro tepelnou úpravu máslo Ghee a olivový olej, pro studenou pak lněný, olivový a konopný olej

K

použití zdrojů omega-3 ve formě ryb, lněného oleje, lněného semínka, ořechů

K

v maximální míře využití čerstvé zeleniny a ovoce

K

prostor zde mají luštěniny, ryby, bílé maso, pseudocereálie, čerstvé i tvrdé sýry, vejce, pečivo a jinak běžné přílohy, ovoce, zelenina, ořechy a semínka

Stravovací režim minimalizuje nebo zcela vylučuje:

K

červené maso, uzeniny, polotovary, fast food

K

průmyslově vyrobené sladké a slané pečivo, cukrovinky

K

jídla s výraznějším obsahem jednoduchých sacharidů a vysokým GI

K

jídla s přidanou solí, rafinovaným cukrem a konzervanty

K

tavené sýry a tekutiny ve formě průmyslově doslazovaných nápojů

Šablona uživateli dává navíc tyto možnosti:

K

zohlednit alergeny a intolerance

K

určit oblíbené potraviny

K

zařadit nebo vypustit nízkotučné potraviny

K

nastavit potřebnou toleranci pro přesnost výpočtu složení jídel

K

nastavit individuálně hodnotu denního energetického příjmu podle potřeb klienta